Garantie

De garantie voor een elektrische scooter met een lithium accu is bij bijna alle modellen twee jaar, te berekenen vanaf de aankoop en is beperkt tot 20.000 kilometer, indien dit aantal binnen voornoemde twee jaren wordt gehaald.

De garantie geldt niet voor software-updates, kapschade, vochtschade, valschade en slijtageonderdelen, zoals: banden, binnenbanden, rubberen onderdelen, remschrijven, riemen, kettingen, filters, trommels, wielspaken, kettingen en overige slijtagegevoelige onderdelen.

Voor een aanspraak op de garantie is het van belang dat de scooter op tijd en door een erkende monteur is onderhouden.

Daarnaast is het van groot belang dat je de scooter regelmatig zelf onderhoudt. Laad de accu minstens één keer per maand op, om het maximale uit je accu te kunnen halen.

Elektrische scooters
24 maanden garantie (vanaf de factuurdatum).

Accu

  • Lithium accu: 24 maanden garantie bij de volgende modellen: Bayesa, Biënto, Torcido en Ronda.
    12 maanden garantie bij de volgende modellen: Cida.
Let op! Open nooit zelf de accu!
 

Informatie betreffende de garantie

Voor de installatie, lees dan de handleiding grondig door om vertrouwd te raken met de besturing van het voertuig vertrouwd. We merken op dat de informatie in de gebruiksaanwijzing zorg – en onderhoudsinstructies moeten worden gevolgd om de garantie en garantie te behouden. De naleving van de operationele zorg en onderhoud instructies – draagt substantieel bij aan de levensduur van het voertuig. Vanaf de datum van de overhandiging van een stateof-the-art precisie van het voertuig in materiaal en vakmanschap voor een periode van 2 jaar (garantie) of de van toepassing zijnde wettelijke garantieperiode wordt verleend. Service moet alleen gedaan worden door een geautoriseerde werkplaats van ons. In het geval van schade veroorzaakt door oneigenlijk gebruik, wijziging, of een niet-naleving van de operationele onderhoud – zijn te wijten en onderhoudsinstructies, kan er geen garantie of waarborg worden gevraagd. Garantie of waarborg kan slechts worden verleend indien een optredende schade onmiddellijk ter kennis van de verkoper of een erkende werkplaats van ons. Een vordering tot garantie geeft de klant alleen te corrigeren het defect. Vergoeding van indirecte schade of gevolgschade wordt uitdrukkelijk uitgesloten. Op verlaten voertuigen kunnen geen garantie of garantie worden ingeroepen.

Let op de volgende aanwijzingen.

Gebruik geen hogedrukreiniger, een sterke waterstraal, scherpe, bijtende of schurende reinigingsmiddelen. Dit kan  permanent beschadigen oppervlakken en verf en roest kan bevorderen. Zorg ervoor dat u zachte verzorging te gebruiken. Uw dealer zal u graag adviseren. Aluminium onderdelen of onderdelen met afgewerkte oppervlak (chroom, geanodiseerd of andere afgewerkte oppervlakken) te behandelen met een geschikt zorg om oxidatie te voorkomen. Frames en metalen onderdelen altijd voorkomen dat u voldoende bescherming tegen corrosie tegen corrosie te behouden. Een permanent buiten geparkeerd voertuig moet worden afgedekt met een dekzeil om verwering van gelakte delen, evenals het kraken op de stoelen en andere plastic onderdelen te voorkomen. Wanneer het voertuig wordt geplaatst op niet verharde wegen of paden, en atletisch ras wordt gebruikt, kan er geen garantie of waarborg worden gevraagd.

Hieronder op de onderdelen en materiaal dat wordt gebruikt voor service werk, kan geen garantie worden gegeven:

• Lampen
• Remblokken
• Wiel en as
• Banden

Garantievoorwaarden

Om aanspraak te maken op de garantie bij E-scootercenter/ESCOO, dien je:

·         In het bezit te zijn van het aankoopbewijs.

·         Alle onderhoudsbeurten, zoals aangeduid in het onderhoudsboekje, op tijd te laten uitvoeren door een erkende specialist conform het onderhoudsschema.

·         Facturen te kunnen tonen indien je elders onderhoud laat uitvoeren, aangezien dit invloed kan hebben op de garantietermijn.

·         Geen onderdelen zelf in te bouwen of het onderhoud van het voertuig zelf uit te voeren, omdat de garantie dan vervalt.

·         Geen niet-originele onderdelen te gebruiken.

·         Reparatiewerkzaamheden uitsluitend te laten uitvoeren in een werkplaats van een aangesloten dealer van E-scootercenter/ESCOO om aanspraak te maken op de volledige garantie.

 

De garantie van E-scootercenter/ESCOO dekt niet:

·         Normale slijtage en beschadiging door gebruik, die geen materiaal- of constructiefouten zijn, zoals binnen- en buitenbanden, rubberen onderdelen, remschijven of -trommels, riemen, filters, kettingen, tandwielen, wielspaken en andere slijtageonderdelen die niet genoemd zijn.

·         Onderhoudswerkzaamheden zoals software-updates, smeren, afstellen en reinigen.

·         Op plastic of kuipdelen wordt alleen garantie verleend als er fabricage- of constructiefouten worden gevonden vóór levering aan de klant.

·         Schade die is verergerd door het voortzetten van het gebruik van het voertuig bij een defect of probleem.

·         Schade die opzettelijk is toegebracht door de eigenaar.

·         Scooters die meer dan 20.000 km hebben afgelegd en/of voor commerciële doeleinden zijn gebruikt, zoals voor verhuur, thuisbezorging of koeriersdiensten.

·         Corrosie of oxidatie van het oppervlak van het chassis, schroeven en alle andere behandelde of onbehandelde onderdelen.

·         Geluiden en trillingen die geen invloed hebben op de betrouwbaarheid, veiligheid en het weggedrag van het voertuig.

·         Schade als gevolg van nalatigheid, verkeerd gebruik of het niet naleven van de aanwijzingen in de gebruikshandleiding.

·         Aanvullende niet door de dealer gemonteerde onderdelen of aanpassingen, zoals opvoersoftware-updates, alarmen, radio’s, lampen enz.

 

Bij E-scootercenter/ESCOO dien je de volgende belangrijke informatie over accu’s van elektrische voertuigen in acht te nemen:

·         Bij verkeerd gebruik kan de levensduur van de accu verkorten of kan deze zelfs kapot gaan. Het wordt aanbevolen om de accu minimaal eenmaal per maand op te laden en indien niet in gebruik, op kamertemperatuur te bewaren.

·         Een laadcyclus van 6 tot maximaal 10 uur continu wordt aanbevolen voor het beste resultaat bij het opladen van de accu. Het laadproces kan echter per product verschillen.

·         De accu loopt langzaam leeg door zelfontlading. De capaciteit van een accu neemt ook af bij lage temperaturen. Het opladen van de accu kan het best binnenshuis of in een ruimte die op kamertemperatuur is.

·         De actieradius van een accu kan bij lage temperaturen met maximaal 25% afnemen. Om de accu in goede staat te houden, wordt aangeraden deze te blijven gebruiken, ook in de winter.

·         Een diepteontlading, waarbij de resterende capaciteit van de accu onder de 5% komt, kan een lithium accu onherstelbaar beschadigen. Het wordt aanbevolen om de accu op te laden als er nog zo’n 20% van de capaciteit over is. Accu’s presteren het best bij een lading tussen de 20% en 80%.

·         De garantie dekt de rij-afstand, uithoudingsvermogen en prestaties van de accu niet. Als de accu kapot gaat door diepontlading, waarbij een lege accu niet direct na het rijden of bij stilstand wordt opgeladen, geldt er geen garantie.

·         In het begin raden wij aan de accu goed op te laden tot 100%, zeker de eerste 3 maanden.

Als je nog vragen hebt, kun je altijd contact opnemen met E-scootercenter/ESCOO.